Fericirea-i la bursa …

… dar nici pe-aia n-o am, vorba lui Tudor Chirila sau altfel spus:

Dupa o discutie oarecum  fiolozofica cu o anumita persoana , m-am gandit sa scriu un articol despre ceea ce inseamna fericirea pentru mine.

De fapt, nu stiu ce as putea scrieastfel incat sa nu par ciudata, dar toate lucrurile marunte pe care la fac in fiecare zi  sau pe care le fac altii pentru mine, ma fac sa fiu fericita.

As putea face o lista lunga cu aceste lucruri. Doar simplul fapt ca ma trezesc dimineata si o invelesc pe sora-mea,  este unul dintre ele.

In fiecare zi, ar trebui sa fim fericiti pentru ca avem sansa de a trai si  de a-i avea aproape pe cei dragi, pentru ca mergem pe strada si vedem oameni pe care nu i-am vazut niciodata in viata noastra, si pe care, probabil, nici nu o sa ii mai vedem.

Fericirea pentru mine reprezinta sentimentul acela pe care il am atunci cand mama imi zice dimineata “Ai grija ce faci astazi !”, cand primesc multe mesaje de ziua mea, cand ma suna prietena mea de 25 de ori atunci cand nu ii raspund la telefon, cand ma pun seara in pat si stiu ca a doua zi o sa imi vad colegii si prietenii si mai ales cand stiu ca exista persoane pentru care contez foarte mult si care ar fi dispuse sa faca multe lucruri pentru mine.

De ce nu suntem fericiti ca avem sansa de a vedea soarele pe cer in fiecare zi, tinand pe cineva drag de mana, povestind intamplari haioase ? De ce toate astea ni se par lucruri fara importanta ? Credem ca ni se cuvin si ca cineva este obligat sa ni le ofere, fara ca noi sa ii oferim ceva in schimb.

Pare absurd, dar chiar si faptul ca mergem la scoala si acolo gasim persoane gata sa ne invete tot felul de lucruri, ar trebui sa ne faca fericiti.

De ce nu stim sa apreciem ceea ce avem si ceea ce ni se ofera? Ne-am invatat sa ne multumim doar cu “mult” si nu mai bagam in seama lucrurile mici care trec pe langa noi, dar care au o asa mare importanta la construirea fericirii noastre .

Am cerut si parerile unor prieteni si iata ce mi-au raspuns:

Eu:     ” Radu, ce inseamna “fericirea” pentru tine ?

Radu
: ” Fericirea pentru mine este plecarea in lume cu persoana iubita si cu gasca, pe plaja, la mare ; dimineata sa vad rasaritul cu berile langa mine – asta nu e nevoie sa o scrii 🙂 si cu muzica in casti. In cateva cuvinte, muzica, iubire, distractie, mare, plaja, rasarit, plimbare, Parazitii si nu in ultimul rand urcarea Transfagarasanului pe bicicleta.
Alex:  ” Pentru anii mei, fericirea inseamna sa ai de toate si sa nu duci lipsa de nimic. ”

Lori:  “Fericirea pentru mine inseamna atunci cand doua persoane se inteleg foarte bine, cand se iubesc, se apreciaza si incearca sa faca totul sa fie frumos , chiar daca e bine sau este greu …  si reusesc … si asta ii face fericiti” .

Gia:  “Fericirea? E un sentiment ciudat pe care il simti uneori, nu pentru ca vrei, ci pentru ca asa trebuie sa fie. Dupa parerea mea, nu exista fericire, ci doar clipe in care nu esti trist. ”

Adelina: “Fericirea este o floare rara, cand crezi ca esti fericit, trebuie sa apara ceva care sa ii acopere frumusetea si parfumul, de aceea cand avem un moment, o clipa de fericire, trebuie sa ne bucuram din plin de ea.

Fericirea este atunci cand iti vine sa urli de bucurie, sa imparti din ea cu ceilalti, cand simti ca esti liber, cand nu te apasa nimic. Fericirea este data aceluia care nu o asteapta, aceluia care nu se asteapta nici macar cat de putin. Fericirea consta in optimism, atunci cand stii sa iti doresti ceea ce deja ai! ”

Ovidiu : “Pai fericirea pentru mine inseamna sa ai tot ce iti doresti si atunci cand obtii ceea ce ai vrut, sa fii entuziasmat. Ca sa gasesti fericirea, trebuie sa o cauti si totul este perfect, fara griji.

Si inca ceva, fericirea inseamna sa fii doar tu, imaginatia si ratiunea ta. Dar sa nu uitam nici de un citat a lui Murphy, care zice ” daca esti fericit, nu fi ingrijorat, va trece!” . Cam atat pot sa zic.

Cosmin: “Fericirea? Persoana iubita si atat! ”

Asadar, dragii mei haretzi, ce inseamna fericirea pentru voi?

22 Responses to “Fericirea-i la bursa …”

  1. ca la sfarsitul zilei sa fii impacat cu tine si cu ce ai facut 🙂

  2. fain; asa zicem si noi … cu alte cuvinte, sa poti dormi linistit pe perna ta, gandindu-te la ce ai facut in ziua respectiva … un fel de impacare cu sine,, nu?

  3. […] This post was mentioned on Twitter by Johnnie Walker, Haretzii, Haretzii, Haretzii, Haretzii and others. Haretzii said: Iata ce spun elevii mei despre fericire:Fericirea-i la bursa? 🙂 da de unde https://haretzii.wordpress.com/2010/11/21/fericirea-i-la-bursa/ […]

  4. Nu toti stiu sa se bucure de lucruri marunte, nu toti stiu ce inseamna fericirea cu adevarat.
    Toti visam sa fim fericiti, iar atunci cand suntem, facem ce facem si dam cu piciorul…

  5. 0ff topic: Nu stiu daca ai vazut Shrink 2009, dar ti-l recomand. Uite ce zice Kevin Spacey in film.

    On topic: Ca sa fii fericit trebuie sa ai bani, pentru ca tot ce ne inconjoara costa si nu cred ca mai trebuie sa zic nimic. Si da, nu ma limitez doar la bani, daca am lasat impresia asta. Pot fi fericit si cand nu am bani, cand privesc soarele cum rasare sau un caine vagabon care da din coada pe langa mine si sunt mult lucruri marunte care ma fac fericit, dar nu tot timpul.

  6. Fericirea este un sentiment placut care te face sa dansezi, sa alergi pe o campie inverzita.
    Nefericirea este un sentiment neplacut care creeaza un discomfort. De exemplu, lucrurile care trebuie sa le faci,dar pe care tu nu vrei si le faci obligatoriu.

  7. Fericirea este cheia bucuriei si a veseliei care se dezlantuie cu ajutorul pasiunilor si a hobby-ulor cum ar fi: sa dansez, sa cant, sa imi fac unghiile, sa fac cumparaturi si foarte multe altele.
    Nefericirea este un sentiment care simt atunci cand trebuie sa fac lucruri care nu vreau sa le fac, sa nu am o locuinta si multe altele.

  8. Pentru mine fericirea inseamna sa ma dau cu skate-ul, sa calaresc caii, sa fac graffiti-uri, sa ma joc, sa dansez, sa rad.
    Pentru mine nefericirea inseamna sa ma cert cu cineva, sa ma bat, sa nu ma mai dau pe skate, sa plec fara familie in calatorii.

  9. Pentru mine fericirea e cand ma joc fotbal, cand ma joc la calculator, sa ma joc cu Petrut, sa stau cu Petrut in banca, sa ma vad cu verisorii mei etc.
    Pentru mine nefericirea este cand iau nota mica.

  10. Fericirea este un sentiment pe care lumea il poarta ori unde si atunci cand esti fericit doresti ca toti sa te asculte. Pentru mine fericirea inseamna sa pot fi bucuroasa, sa imi lipesc unghii false, sa dansez, sa cant de bucurie, sa ma joc cu prietenii, sa culeg flori si multe altele.
    Nefericirea este un sentiment trist care il face pe om sa devina melancolic. Eu sunt trista atunci cand prietenii pleaca de langa mine, ma simt singura, nu am ceea ce imi trebuie si atunci cand florile vestejesc

  11. felicitari pentru articolele frumoase postate
    s-o tineti tot asa!

    cu drag,

  12. Pentru mine, fericirea este starea sufleteasca care ma relaxeaza si care imi da o stare de euforie. 😛
    Adeseori, nefericirea este starea care ne domina si ne face sa ne simtim trist. Eu una, sunt “ANTI TRISTETE” !!!

  13. Sunt un anonim :) Says:

    Fericirea este sentimentul cu care imi dau seama daca imi place ceva. Lucruri care imi plac: jocuri pe calculator, fotbal, filme
    Nefericirea este sentimentul care ma ajuta sa-mi dau seama daca ceva nu-mi place sau ma deranjeaza. Lucruri care nu-mi plac: scoala

  14. Cred ca fericirea este starea de liniste, bucurie. Cand ai un hobby sau ceva cu care sa iti umpli timpul, atunci nu are loc unde sa patrunda tristetea, nelinistea, frica. Asta inseamna pentru mine fericirea

  15. Fericirea pentru mine este un sentiment care ma face sa ma simt bucuros ca sunt seful unui joc, care imi place foarte mult. Ma face fericit: plimbatul cu bicicleta, jocurile pe laptop, sa ma joc Counter Strike si fotbal.

    Nefericirea este un sentiment care nu-mi place, deoarece pierd ceva si NU-MI PLACE! Nu ma face fericit: pierderile la meciuri, la jocuri, ofticatul, notele proaste.

  16. Fericirea este un sentiment deosebit de frumos.
    Nefericirea este un sentiment neplacut.

  17. Fericirea este un sentiment foarte frumos, care ii face pe toti oameni sa fie veseli. Imi place sa: ma joc fotbal, sa ma joc pe calculator, sa ma plimb cu bicicleta.
    Nefericirea este un sentiment neplacut, care ii face pe oameni sa isi piarda cheful de vorbit. Nu imi place sa imi fac lectiile si sa invat.

  18. Fericirea este un lung prilej de bucurie (o subramura a fericirii)

    Nefericirea este si ea la randul ei un sentiment, dar de tristete.

    Hobby-uri/ Interese – wresling, parkour/ freerunning, sah, ticuri verbale.

  19. […] The busiest day of the year was November 23rd with 340 views. The most popular post that day was Fericirea-i la bursa …. […]

  20. […] The busiest day of the year was November 23rd with 340 views. The most popular post that day was Fericirea-i la bursa …. […]

  21. Nu putem afirma ceva cu certitudine despre fericire, ci doar că ea este ceea ce percepe şi ce simte fiecare

Leave a Reply

